0
4471928
profile avatar

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این  واحد گلخانه‌ای با ۱۵ هزار مترمربع مساحت و با صرف ۲۵ میلیارد ریال توسط بخش‌خصوصی و با حمایت دولت ایجاد شده و زمینه اشتغال ۱۵ نفر را فراهم کرده است. در این گلخانه سالانه حدود ۶۰۰ تن کاهو و کلم تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز  یزد به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

یزد رتبه نخست تولید گوشت بلدرچین و کبک و پرورش اسب اصیل عرب ، رتبه دوم تولید محصول گلخانه‌ای، جایگاه سوم تولید پسته، مقام چهارم تولید زردآلو و قیسی ، مقام پنجم تولید انار ، رتبه هشتم تولید خرما ، دهم تولید تخم مرغ و چهاردهم تولید شیر را دارد.

زمین‌های قابل‌کشت استان ۱۷۵ هزار هکتار است که به دلیل تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی، کاهش بارندگی و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، ۱۱۴ هزار هکتار آن کشت می‌شود و از این میزان ۶۹ درصد مربوط به باغ ها و ۳۱ درصد مربوط به زمین های زراعی است.

دهستان ارنان با ۵۰۰ نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

امروز همزمان چندین طرح کشاورزی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهوری در استان های هرمزگان، لرستان و  یزد به بهره‌برداری رسید.

ارسال یک دیدگاه

0

بالا

X