0
کرونا ویروس
profile avatar

یروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند.  ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

دکتر حسین کشاورز، مشاور پیشین وزیر بهداشت و متخصص تغذیه در خصوص موارد تغذیه ای برای پیشگیری ار کرونا گفت: توصیه معمول این است که سبزی ها و میوه ها را به صورت فراوان مصرف کنند که غنی از ویتامین c و ویتامین a هستند.

مایعات گرم و شیر زیاد مصرف شود و از غذای بیرون از خانه استفاده نشود و تا جایی که مقدور است تنها ماده غذایی خام میوه ها و سبزی ها باشند و از مواردی مثل کباب روی آتش که مدت پخت کمی دارند استفاده نشود.

متخصص و دانشیار پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: استفاده از دود اسفند با توجه به وجود مواد آلکالوئیدی که از ضدعفونی کننده ها و استریل کننده های گیاهی و طبیعی است، می تواند هوای تنفسی منازل و مجامع را ضدعفونی کند بنابراین روزی یک تا سه بار دود کردن اسفند برای ضدعفونی کردن فضاهای دربسته مانند مساجد، مدارس، ورزشگاه ها و منازل اکیدا توصیه می شود. مقالات علمی موثربودن دود اسپند در استریلیزاسیون را تائید می کنند.

متخصص و دانشیار پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر حسن اکبری گفت: خوردن غذاهای گرم مانند نان سبوس‌دار، عسل، خرما، کشمش، بادام و گوشت گوسفند، سیستم ایمنی بدن را جهت مقابله با کرونا تقویت می کند.

ویروس کرونا روی اشیا و سطوح 

 ویروس کرونا بر روی اشیا و سطوحی همچون میز دانش آموزان در مدارس و سالنهای غذاخوری می تواند بین سه ساعت تا ۹ روز باقی بماند به همین خاطر ضروری است شهروندان سطوح اطراف خود همچون پیشخوان مغازه ها را روزی یکبار با مواد ضد عفونی کننده پاکیزه کنند.

ارسال یک دیدگاه

0

بالا

X