0
profile avatar
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: کار خرید حمایتی محصول زعفران امسال کشاورزان در راستای سیاستهای حمایتی دولت و اجرای برنامه خرید حمایتی محصولات کشاورزی با اعلام موافقتهای انجام شده در سطوح عالی، در این استان آغاز شد.

مهدی ناصری مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب محصول زعفران در همه شهرستانهای خراسان رضوی به طور همزمان توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی با هدف جلوگیری از کاهش و نوسان نامتعارف قیمت و نیز مداخله حداقلی در بازار زعفران جهت جلوگیری از کاهش قیمت در چهار سطح پس از آزمایش از کشاورز خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: خرید حمایتی محصول زعفران کشاورزان ذیل چهار عنوان “نگین زعفران، شبه‌نگین، پوشال درجه ۱ و پوشال معمولی زعفران” و سطح‌بندی نهایی آن پس از آزمایش صورت می‌گیرد. بر این اساس هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌نگین به قیمت ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه ۱ به قیمت ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریده می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: پرداخت مبالغ خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در نخستین فرصت صورت می‌گیرد. با توجه به اعتماد کشاورزان به شبکه تعاون روستایی شاهد استقبال بی نظیر آنان از این طرح از ابتدای صبح امروز ۱۱ آبان ماه هستیم.

وی افزود: کشاورزان حتما هنگام تحویل محصول خود “اصل و فتوکپی کارت ملی، معرفینامه جهاد کشاورزی و شماره حساب مربوط به بانک کشاورزی را به همراه داشته باشند.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار بود که از این سطح ۲۹۸ تن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.

ارسال یک دیدگاه

0

بالا

X