0
157242818
profile avatar

محمد سیلمانی روز شنبه در حاشیه بازدید از باغ های شهرستان ساوجبلاغ استان افزود: آلو قطره طلا یکی از محصولات صادراتی کشور در بخش کشاورزی است و سالانه ۴۰ هزار تن از این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه صادر می شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای آلوی قطره طلای شهرستان ساوجبلاغ گفت: استفاده از روش های نوین کشاورزی مانند تغذیه مناسب، هرس،استفاده از سیستم آبیاری نوین و تنک کردن موجب شده تا آلوی قطره طلای این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تولید محصولات باغی و سردرختی استان البرز امسال نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری نشان می دهد، گفت: تولید محصول با کیفیت و انبوه، توجیه اقتصادی برای کشاورزان دارد.

راحله اکبریان با اشاره به تخریب برخی باغ ها گفت: اگر کشاورزان و باغداران به اهمیت اقتصادی باغ ها توجه کنند از فروش اراضی باغی و تبدیل آنها به ویلا جلوگیری خواهند کرد.

ایرج الماسی رییس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ نیز گفت : ۸۰ درصد آلوی قطره طلای استان البرز از باغات ساوجبلاغ برداشت می شود که بخش عمده آن به صورت خام و بخش دیگربا تبدیل به فرآوده به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی سطح زیر کشت باغات آلوی ساوجبلاغ را ۱۴۰۰ هکتار اعلام کرد و بیان داشت: رکورد تولید آلوی قطره طلا در باغات ساوجبلاغ در هر هکتار به ۲۰ تن می رسد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی یکی از باغات ساوجبلاغ را انتخاب کردند تا با بررسی میزان تولید آن را در سطح ملی اعلام کنند.

سطح زیرکشت آلو قطره طلا در استان البرز ۱۷۴۵ هکتار است.

شهرستان ساوجبلاغ قطب تولید محصولات سردرختی بخصوص قطره طلا است.

ارسال یک دیدگاه

0

بالا

X