0
نمایشگاه کشاورزی
profile avatar

حضور ۳۰۰ برند کود، بذر و سم در نمایشگاه نهاده های کشاورزی

«سید مهدی حسینی یزدی» رییس انجمن واردکنندگان سم و کود کشور گفت: طی ۱.۵ سال  گذشته سازمان حفظ نباتات برای استفاده از کود، بذر و سموم با کیفیت گام های موثری را برداشته است به طوری که به سمت مصرف سموم کم خطر گام برداشته ایم که این امر در تولید محصول سالم کشاورزی نقش بسزایی دارد.

وی یادآور شد: سابقه ما در مصرف سموم خوب نیست، بنابراین باید برای برای ثبت نسل جدید سموم تلاش کنیم.

یزدی با بیان اینکه در تحریم ها علیه ایران بخش عمده کمپانی های اروپایی  از ایران خارج شده اند افزود: برای  واردات سموم کیفی از این کمپانی ها باید ارز مورد نیاز تامین شود.

وی اظهارداشت: برای آشنایی بخش کشاورزی امسال ۳۰۰ برند کود، سم و بذر داخلی و وارداتی در هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی حضور خواهند یافت.

بخش عمده بذور مصرفی  وارداتی است

«منصور هاشمی» عضو هیأت مدیره انجمن واردکنندگان بذر با اشاره به اینکه بذر نقش مهمی  در تولیدات بخش کشاورزی دارد گفت: بخش عمده بذور مصرفی کشور به جز بذور سبزی وارداتی است.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۲۰ میلیون دلار صرف واردات بذر می شود افزود: بخش عمده بذور وارداتی عملکرد بالای در تولید دارند که علاوه بر تامین نیاز داخلی منجر به صادرات محصولات کشاورزی می شوند به طوری که سالانه چندین میلیارد دلار ارز از طریق صادرات محصولات کشاورزی بدست می آید.

 هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران ( AGRICULTECH ۲۰۲۰ ) با حضور ۸۷ شرکت داخلی و خارجی از هفدهم تا بیستم دی ماه سال ۹۸ در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می شود.

در حاشیه این نمایشگاه نشست آموزشی با حضور کارشناسان سازمان حفظ نباتات، برگزاری فستیوال نوآوری های صنعت کشاورزی، حضور استارتاپ های صنعت کشاورزی و نشست آموزشی گمرک و امور بازرگانی برپا خواهد شد.

 

ارسال یک دیدگاه

0

بالا

X