0
profile avatar

وزیر جهاد کشاورزی از تشکیل ستاد فنی کرونا برای کاهش خسارات فعالان عرصه کشاورزی خبرداد.

وی افزود با توجه به اینکه براساس پیش بینی‌ها کرونا ممکن است یک سالی در کشور باشد، ستاد فنی کرونا را در خصوص صادرات و موضوعات مربوطه را تشکیل خواهیم داد که با عضویت مدیرعامل بانک کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و بخش های حمایتی مانند صندوق حمایت از بخش کشاورزی  همراه خواهد بود و همه بخش های سیاست گذار و منابع مالی وزارت خانه را در این ستاد جمع‌بندی خواهیم کرد

وی با بیان اینکه باید با اتحادیه‌ها و اصناف نشست داشته باشیم  و تمام تلاشمان را بکنیم که تولید و کشاورزان کمتر صدمه ببیند، اظهار کرد: با  این همکاری مشترک با اصناف و اتحادیه ها، می توانیم منابع حمایتیمان را به سمتی ببریم که در بخش های کشاورزی، صنعت دام، طیور اتفاقی رخ ندهد.خاوازی در ادامه گفت: روز شنبه یا یکشنبه نیز خبرهای خوبی را در خصوص واکسن منتشر خواهیم کرد. موسسه واکسن و سرم سازی رازی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است و کارهای ارزنده ای در زمینه واکسن شده و  خبرهای خوبی برای مردم داریم.

 خاوازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای کاهش وابستگی در بذور صیفی و سبزی چه برنامه هایی دارید، گفت: خوشبختانه با اقداماتی که پژوهشگران ما انجام داده اند، ۹۹.۴ درصد در بذور زراعی خودکفا هستیم. بنابراین در تامین بذر گندم، جو، سوی، کنجد و بسیاری دیگر از بذور مورد نیاز کشاورزان مشکلی وجود ندارد. مشکل اصلی ما بذر صیفی و سبزی، چغندر قند و پنبه است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر خود اتکایی در بذر سبزی و صیفی ۲ درصد است که  قصد داریم با کمک شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی تا پایان دولت این خود اتکایی را به حداقل ۲۰ درصد برسانیم و ریل گذاری خوبی انجام دهیم. بنابراین برای خودکفایی این بذور نیز برنامه هایی در دستور کار داریم.

ارسال یک دیدگاه

0

بالا

X